Dag 12 Santa Clara

12 mei 2016 - Santa Clara, Cuba

Dag 12 Santa Clara

Na de rondleiding door Sancti Spiritus de bus in en gingen we op weg naar Santa Clara dat was maar 83 kilometer dus een makkie.
Aangekomen in Santa Clara eerst naar het mausoleum van de heer Che Cuevara.
Dat mausoleum staat op groot terrein en bestaat uit 2 delen namelijk een gedeelte waar Che en zijn 27 direkte medewerkers bijgezet zijn en een museum.
In het gedeelte waar ze zijn bijgezet moet men alle respect tonen die kan je mag er namelijk niet praten geen hoofddeksel op en geen foto’s maken maar het dan ook wel indrukwekkend.
In het museum mag je weer foto’s maken en kregen we nog uitleg van Alex hoe daar de revolutie werd beeindigd.
Op het plein staat een gigantisch beeld van Che en aan de overkant van het plein is een aparte begraafplaats voor de rest van de rebellen.
Hierna lekker geluncht bij een rustplaats met een enorme tuin waar vogels, een krokodil etc. waren leuk opgezet en de moeite waard.
De revolutie werd beeindigd door met een list het regeringsleger te verslaan er was namelijk een gepantserde trein met 396 soldaten van Bapista onderweg om de rebellen te verslaan  maar vlakbij Santa Clara heeft men het spoor opgebroken  en de trein laten ontsporen en zo werden de soldaten gevangen genomen en liepen de meeste over naar de rebellen.
Daarna werden we naar het hotel gebracht dat was werkelijk een verrassing fraaie woningen die er gezellig uitzagen.
Tevens was er een goed restaurant, zwembad en uiteraard een bar.
Was zeer relax en gezellig hebben nl weer zo als zo vaak met zijn allen gegeten.
Kortom erg leuk.