Dag 11 Sancti Spiritus

11 mei 2016 - Sancti Spíritus, Cuba

Dit werd een helse rit naar Sancti Spiritus even 510 cubaanse kilometers dus je weet nooit hoeland het werkelijk is.
Dank zij enkele stops cq piespauzes kwamen om 18.30 in het hotel aan.
Daarna lekker gegeten maar van slapen kwam niet veel.
Onze kamer lag aan het plein dus tot diep in de nacht een hoop herrie.
Kreeg midden in de nacht de airco niet meer aan de praat dus het werd lekker warm in de kamer, maar goed een kniesoor die daar op let we waren voor dit soort ongein gewaarschuwd.
Voordat we de volgende dag naar Santa Clara vertrokken en wel heel vreemd ontbijt.
Er stond wel voor ieder een bord fruit maar je moest je ei bestellen en werd later aan tafel gebracht hadden we nog niet eerder meegemaakt.
Maar zo zie je dat het kan verschillen.
Na het ontbijt nog een uurtje door Sanctie Spiritus gewandeld.
Iedereen vroeg zich af waar halen de mensen toch hun fruit, vlees en groenten vandaan er ligt namelijk niets in de supermarkt.
Maar deze levensbehoeften worden verkocht op een soort van markt welke je moet weten anders kom je er nooit.
Beesten worden daar geslacht en de zelfde dag verkocht dus altijd vers.
Heel leuk om zo een markt gezien te hebben.