Dag 7 vervolg Trinidad

7 mei 2016 - Trinidad, Cuba

Dag 7 vervolg Trinidad

Vannacht redelijk slecht geslapen, de huizen hebben meestal geen ramen maar een soort shutters dus wanneer de bus langs komt heb je het idee dat die door je kamer rijdt.
Tevens sloeg de ijskast te pas en onpas met een heerlijk bromgeluid af en aan.
De mensen weten niet beter maar voor ons is het wel even wennen.
Dan het ontbijt hier is echt niets van schaarste te merken een liter ijskoude papajersap is wel wat flauw drinken maar toch zeer dorstlessend. Brood, worst, kaas en veel fruit zoals ananas en papaja.
al met al een heerlijk ontbijt. Dus zijn benieuwd naar vanavond had in ieder geval medegedeeld dat ik geen vis lust.

Om 8.45 moesten we verzamelen want we gingen naar het nationaal park de Cubana. Hier zouden we naar de waterval gaan zou ongeveer 3,5 kilometer zijn en zouden een kop thee bij de boswachter drinken en er in totaal pakweg 3.5 uur over doen iedereen dacht die is gek 3,5 kilometer en dan 3.5 uur.
God allemachtig dat viel even tegen, over riviertjes langs een koord via rotsen door het water naar de overkant, na enige tijd kwamen we bij de boswachter aan en kregen thee van een soort citroen en anijsblad dat werd gekookt boven een houtvuur was in ieder geval goed te drinken. Toen begon de ellende pas goed 2 maal de rivier over en dan klimmen over rotsen en langs stijlen paden omhoog en omlaag richting waterval daaraan gekomen uiteraard zeiknat van het zweet geprobeerd foto’s te maken van de waterval was nog best moeilijk.
Om de druk van achter je lopende mensen tegen te gaan zijn Leny, Harry, Richard en ik eerder richting uitgang gegaan vergis je niet was de zelfde ellende terug.
Dus lachend doen over 3,5 kilometer verging ons dus snel. Maar gelukkig naar ongeveer 4 uur waren we terug bij het beginpunt en iedereen was het er over eens dat het enorm zwaar was het niet hadden willen missen voor geen goud.
Wat overigens opviel dat iedereen toch ook een redelijke tot goede conditie had.
In ieder geval smaakte toen het bier uitstekend.
In de middag zijn we ook nog bij een uitkijkpost geweest hele mooie vergezichten.
Teruggekomen waren we vrij en zijn een kroeg ingedoken hebben daar echt veel gelachen, wij waren met Harry, Richard en zijn moeder en wij, af en toe had ik het idee dat het een tent was waar ook de hoertjes kwamen want sommige gingen toch wel weg met enorme jonge meiden. Op een gegeven moment kwam er 1 binnen die een kind op de arm had we dachten even dat ze oom Harry zou zeggen. Dus weer lachen.
Hierna richting de mensen om te eten, wat een maaltijd zeg: Leny kreeg vis die heerlijk was, ik kreeg een behoorlijk stuk kipfilet die heerlijk pittig was, dan was er volgens ons gefrituurde zoete aardappel een bord rijst, een bord salade met groene peper, kool en tomaat en brood met een lekker sausje en als afsluiting een heerlijke koffie.
Het was absoluut geen straf om bij deze zeer sympathieke lui te eten.