Dag 8 op naar Camaguey

8 mei 2016 - Camagüey, Cuba

Dag 8 op naar Camagüey

Om 8.30 was het weer verzamelen geblazen om op weg te gaan.
Over het algemeen was men positief over het verblijf bij de mensen dat vonden we wel leuk.
Onderweg nog even gestopt bij een oude suikerfabriek tenminste van wat daar nog over van was, dat was in het plaatsje Manaca Inzaga stond ook een hele hoge toorn om de toenmalige slaven te bewaken, was erg leuk om te zien Alex liet even zien hoe het suikerriet werd vermalen.
Toen we in de bus zaten kwamen we zooitje oude troep tegen bleken arbeiders te zijn die het suikerriet van het land haalde en bij dat oude spul gingen eten nadat Alex een fles rum had gegeven mochten we naar hartenlust foto’s maken.
Onderweg naar het hoofddoel vertelde Alex het nodigen over Cuba ook over het nog bestaande eten etc op de bon waar we ook voorbeelden van kregen.
Camagüey was ongeveer 255 kilometer dat is inclusief lunch die we trouwens in een restaurant deden wat gelijk een kleine dierentuin bleek te zijn, er was wat spul zoals een kleine krokodil, vogels en nog wat kleingoed al met al deden we er 4 uur over.
In Camagüey aangekomen werden we in fietstaxi’s gezet en bezochten we de mooie pleinen van Camagüey was erg mooi 1 plein sprong er echt uit daar woonde een kunstenares die bronzen beelden had gemaakt waar je ook gebruik van kon maken.
Heel leuk gedaan en zij verkocht ook beeldjes die echt niet duur waren maar het paste niet echt bij ons.
Op een ander plein een schitterend conferentie centrum en een hele mooie kerk en nog veel meer allemaal te veel om op te noemen en te laten zien.
Ria was die weg wat slecht te been en wij besloten met haar en zoon ook Harry was weer van de partij in het hotel te blijven eten.
De rest was verder op gegaan maar daar waren te veel trappen voor Ria vandaar het hotel.
Dat was een complete afgang slecht eten het was trouwens in buffetvorm maar werd uitermate slecht aangevuld.
Gelukkig was de prijs conform het eten lekker laag.
Beneden aan de bar gekomen druppelde langzamerhand ook de rest binnen die wel heerlijk hadden gegeten helaas het was voor ons anders.
De Cuba Libre was in ieder geval weer lekker.