Dag 9 Santiago de Cuba dag 1

9 mei 2016 - Santiago de Cuba, Cuba

Dag 9 Richting Santiago de Cuba

Na het ontbijt wederom ( wordt eentonig he ) om 8.30 vertrokken.
Vandaag een rit van 330 kilometer dus een lekker stukje.
Onze reisleider is gewoonweg een goede en slimme want in de bus vroeg die wat voor broodje we wilde hebben voor de lunch belde dat naar de rustplaats door en wanneer wij aankwamen hadden we de broodjes snel en warm.
Drinken er bij en hier bleek de slimheid na ons kwamen legio bussen die moesten allen nog bestellen terwijl wij weer snel op weg konden.
Wat opvalt, is dat de prijzen toch hier en daar wat opgetrokken zijn je betaald nog steeds niet veel maar voor daar toch meer als voorspeld was.
Wel wat goedkoper dan bij ons maar toch.
De gids had een verassing voor ons ga me niet vragen waar het was maar zaten ineens in een Salsabar met een leuk orkestje.

Stond trouwens niet op het programma maar was heel leuk, hier kregen we een consumptie ( wel zelf betalen ) aangeboden uiteraard was het een streekdrankje met een redelijke scheut rum gelukkig voor de degene die geen alcohol wilde werd dit er later ingegoten was erg lekker een mengeling van vers fruit sap en rum, uiteraard komen zoals na elk optreden waar je ook bent met de vraag of je een cd wilt kopen.
Na ongeveer 1,5 uur weer de bus in en richting Bayamo waar een mooie basiliek de El Cobre staat dat betekent onze lieve vrouw van liefde.
Een schitterde basiliek waar je mooie foto’s kon en mocht maken.
Daar lag ook een kopermijn.
Trouwens daar aangekomen wordt je gek van de bedelaars en opdringerige verkopers van prullaria.
Toen naar Santiago de Cuba naar hotel San Juan van buiten zag het er schitterend uit maar wij werden gedropt in achteraf kamers waar niet eens een minibar was met wat koude drank.
Dit was ook het enige hotel wat geen minibar had zelfs bij de particulieren hadden we er 1.
Ook waren de handdoeken van het formaat handdoekje maar na klachten en ingrijpen van de reisleider werden die wel groter.
In ieder geval het slechtste hotel van de rit jammer dit verdient deze reis niet.
Om 19.30 in de lobby verzameld om met zijn allen te gaan eten.